onsdag 2. mars 2011

Utvikling

Lille Azzi blir bare større og større. Til og med jeg som er rundt ho hver eneste dag ser ho har blitt større.

Ho kan allerede "sitt", er fortsatt litt rusten på "kom hit" (men er utrolig flink hvis jeg har oppmerksomheten hennes") og begynner å skjønne mer og mer om hvordan ting skal være her i huset (sitte og la meg gå først inn døra hjemme, sove i buret om natta'n, at man ikke skal tisse og bæsje inne, ikke bite på absolutt alt osv). Ho er en skikkelig matmoms, som alle andre Labradorer :p Jeg må si jeg ser en skikkelig utvikling i hvordan ho oppfører seg rundt andre mennesker og hunder. I begynnelsen var ho veldig skeptisk til å hilse på de og var veldig varsom. Ho er en helt annen hund på det, nå.. Så fort ho ser en annen hund når vi er ute vil ho bare rett bort! Takk og lov for at ho er fortsatt så liten så det er enkelt å holde ho igjen. Men hvis det er greit for den andre eieren får ho hilse og ho blir helt i hundre! Ho er faktisk ganske så bøs også.. Er det en liten hund legger ho de i bakken og virkelig leker med de. Er det en stor hund derimot inviterer ho til lek og så løper vekk og vil at de skal løpe etter.

Skikkelig søt er ho =) Når det gjelder mennesker er ho fortsatt litt skeptisk, men må fortsatt bort og snuse. Med mindre mennesket kommer veldig brått på. Da nekter ho og drar med alle krefter i båndet for å komme seg vekk. Men det er jo ganske så normalt egentlig, hvis mennesket kommer brått på! Hvem liker at mennesker bryter intimsonen din og kommer skikkelig brått på? Det samme gjelder med hunder også, vil jeg påstå.

Jeg glemmer ikke første gangen ho skulle gå ned en trapp: ho stod på toppen og viste ikke hvordan man skulle gjøre det der. Skumle greier når det går nedover. Det var en gansker kort trapp med store trappetrinn. Men hvis "mamma" står nederst, på huk, og lokker med en godbit, MÅ man jo bare ta sjangsen og gå ned. Ho har fått skikkelig teken på det nå! :)


Jeg ville ikke ha bytta ho ut for noe som helst i hele verden. Ho har så vakker og personligheten er så kul og morsomt. Skal alltid småbite på alt og alle. Mye morsomt å bite på, vettu =) Jeg gleder meg til å bli enda mer kjent med lille jenta mi!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar