onsdag 2. mars 2011

Heldige vi er!


Jeg synes jeg og Richard har vært utrolig heldige! Vi har fått en valp som er utrolig enkel å ha med å gjøre. Og forresten; bilde over.. Det er ofte sånn ho ligger og sover når jeg kommer inn for å legge meg om kvelden :) Skikkelig god og feit liten krabat!

Allerede fra første dag av sov ho i buret sitt. Ho pep litt i ca. ett min. og så var det stille og den lille trøttingen sov frem til klokka tre på natta'n. Det var første og siste gang vi var oppe midt på natta'n for å ta ho med ut. Så nå har vi en hund som legger seg rundt 21 - 22.00 og sover til lagt ut på dagen. Eller langt og langt.. Det er hvertfall til 09.00, minst, for da får ho frokost. Blir innimellom også til at vi sover litt lenge og da får ho mat en time senere.

Aldri har ho vært redd bur heller. Fra første stund gikk ho inn frivillig og var stille etter ca. ett minutt. Siden har ho ligget og sovet i buret og det har ikke vært noe problem i det hele tatt. Når man snakker om å sove: ho snorker ^^,

Når vi kjører bil sitter ho på fanget mitt. Vi leter etter en ny bil og da blir det bur. Ikke bra at ho sitter på fanget mitt. For det 1. ho blir altfor stor til det om ikke så lenge og for det 2. det er farlig - for oss alle. Blir det en ulykke blir Azzi slengt veggemellom og det vil føre til at jeg og Richard kan bli enda mer skadet enn det vi ville blitt i førsteomgang. Det går veldig bra i bil også. Ho piper bitte litt, til ho har funnet en god sitte/ligge stilling. Når vi hentet henne var det litt verre. Da var det hyling til vi var langt på vei hjem. Oppdretteren sa at det var lurt å sette de ned ved beina våre hvis det ble sånn, og det gjorde vi. Da sovnet ho; med hodet opp langs setet og kroppen var på gulvet. Jeg lo nesten i et kvarter bare pga det :)

Alenetrening.. Jeg trodde det skulle kreve MASSE jobb. Men utrolig nok har det på en måte gått av seg selv. Første gang ho var alene var når jeg skulle sette på noen klær til vask. Vi bor i 2. etasje og vaskemaskinen er i kjelleren. Jeg glemte helt at ho lå og sov i gangen, selv om jeg så på ho og ho så på meg når jeg gikk ut døra. Ho bare titta på meg og la seg ned igjen. Ikke hørte jeg noe piping heller. Det var først når jeg kom opp at jeg kom på at vi har lille Azzi nå og da kan jeg ikke gå ifra leiligheten, hvor ho er, i til og utide. Jeg tenkte at hvorfor ikke teste det ut enda mer og gikk ut for å vaske trappa opp til leiligheten. Jeg hørte fortsatt ingenting =) Men det negative var at når jeg kom tilbake hadde ho lagt igjen en tisseflekk og en ganske så stor klump med bæsj. Jaja, jeg kan skylde meg selv :p

1 kommentar: